
Merkidentiteit & positionering
Een sterk merk is altijd gebaseerd op een sterke identiteit en effectieve positionering.
Een sterk merk is gebaseerd op een sterke identiteit. De identiteit van een merk is de verzameling kenmerken, waarden en overtuigingen die het merk definiëren en onderscheiden van anderen. De identiteit van een merk omvat zowel de fysieke elementen, zoals het logo, de kleuren, de verpakking en het lettertype, als de niet-fysieke elementen, zoals de visie, de missie, de cultuur en de persoonlijkheid van het merk. Het is belangrijk dat deze elementen coherent en consistent zijn, en dat ze aansluiten bij de waarden en behoeften van de doelgroep.
In het kort
- Een sterk merk is gebaseerd op een sterke identiteit. Daarbij fungeert de positionering als het kompas.
- Een sterke merkidentiteit is essentieel omdat het helpt om een emotionele band tussen het merk en de consument te creëren.
- Een sterke merkidentiteit zorgt ervoor dat consumenten zich verbonden voelen met het merk en het vertrouwen.
- Een effectieve positionering kan leiden tot een hogere merkloyaliteit, hogere prijzen en betere concurrentievoordelen.
Diensten ( 4 )
Merkkarakter
Gespecialiseerd in het creëren van effectieve merkkarakters die een unieke persoonlijkheid aan elk merk geven.

Merkpositionering
Positionering van merken is het proces van strategisch definiëren van een merk in de gedachten van je doelgroep.

Merk archetype
De kracht en het symbolisme van archetypen

Merk propositie
Het is de belofte die je aan je klanten doet, en het is de basis voor elke succesvolle marketingstrategie.






De merkidentiteit
Een sterke merkidentiteit is essentieel omdat het helpt om een emotionele band tussen het merk en de consument te creëren. Mensen kopen niet alleen producten of diensten, ze kopen ook het merk en de belofte die het vertegenwoordigt. Een sterke merkidentiteit zorgt ervoor dat consumenten zich verbonden voelen met het merk en het vertrouwen, waardoor ze eerder geneigd zijn om terug te komen en het merk aan te bevelen bij anderen.
Een sterke merkidentiteit is als een unieke vingerafdruk, het onderscheidt en identificeert het merk in de drukke marktomgeving.
De merkpositionering

Harman Kardon
Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige...
Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige AV-producten zelf kunnen testen.

Pegasus
Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale st...
Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale strategie om de gevestigde positie van Gazelle, Sparta en Batavus te doen wankelen.

Louwman Exclusive
Louwman Exclusive is uniek in automotive landschap. Uniek in het aanbod auto’s uit de...
Louwman Exclusive is uniek in automotive landschap. Uniek in het aanbod auto’s uit de buitencategorie, maar vooral uniek in het niveau van hospitality naar haar klanten. Op het nieuwe digitale platform worden gebruikers op hun wenken bediend.
Harman Kardon
Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige AV-producten zelf kunnen testen.
Pegasus
Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale strategie om de gevestigde positie van Gazelle, Sparta en Batavus te doen wankelen.
Opdrachtgevers waar wij trots op zijn
Onze klantrelaties staan bij ons hoog in het vaandel. Daarom hebben veel van onze klanten al jaren een professionele samenwerking met ons opgebouwd.















Opdrachtgevers waar wij trots op zijn
Onze klantrelaties staan bij ons hoog in het vaandel. Daarom hebben veel van onze klanten al jaren een professionele samenwerking met ons opgebouwd.











