Een sterk merk is gebaseerd op een sterke identiteit. De identiteit van een merk is de verzameling kenmerken, waarden en overtuigingen die het merk definiëren en onderscheiden van anderen. De identiteit van een merk omvat zowel de fysieke elementen, zoals het logo, de kleuren, de verpakking en het lettertype, als de niet-fysieke elementen, zoals de visie, de missie, de cultuur en de persoonlijkheid van het merk. Het is belangrijk dat deze elementen coherent en consistent zijn, en dat ze aansluiten bij de waarden en behoeften van de doelgroep.

In het kort


  • Een sterk merk is gebaseerd op een sterke identiteit. Daarbij fungeert de positionering als het kompas.
  • Een sterke merkidentiteit is essentieel omdat het helpt om een emotionele band tussen het merk en de consument te creëren.
  • Een sterke merkidentiteit zorgt ervoor dat consumenten zich verbonden voelen met het merk en het vertrouwen.
  • Een effectieve positionering kan leiden tot een hogere merkloyaliteit, hogere prijzen en betere concurrentievoordelen.

Diensten ( 4 )

seizoensgebonden consumentenbehoeften
seizoensgebonden consumentenbehoeften
DSC09209
Merkidentiteit & positionering
Merkidentiteit & positionering

De merkidentiteit

Een sterke merkidentiteit is essentieel omdat het helpt om een emotionele band tussen het merk en de consument te creëren. Mensen kopen niet alleen producten of diensten, ze kopen ook het merk en de belofte die het vertegenwoordigt. Een sterke merkidentiteit zorgt ervoor dat consumenten zich verbonden voelen met het merk en het vertrouwen, waardoor ze eerder geneigd zijn om terug te komen en het merk aan te bevelen bij anderen.

 


Een sterke merkidentiteit is als een unieke vingerafdruk, het onderscheidt en identificeert het merk in de drukke marktomgeving.


 

De merkpositionering

Positionering is de manier waarop een merk zichzelf in de markt positioneert ten opzichte van zijn concurrenten. Het gaat hierbij om de manier waarop het merk zichzelf presenteert aan de consument, en om de perceptie die de consument van het merk heeft. Een goed gepositioneerd merk is onderscheidend en relevant voor de doelgroep. Het is belangrijk om te begrijpen wat de behoeften, wensen en verwachtingen van de doelgroep zijn, en hoe het merk daaraan kan voldoen op een manier die zich onderscheidt van andere merken. Een effectieve positionering kan leiden tot een hogere merkloyaliteit, hogere prijzen en betere concurrentievoordelen.

Case studies

Swipe om te ontdekken

Ontdek meer
Close-up Of Succulents On Table On Outdoor Lounge At Restaurant
Case Harman Kardon
1

Harman Kardon

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige...

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige AV-producten zelf kunnen testen. 

Pegasus | Sumedia en Product
Case Pegasus
2

Pegasus

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale st...

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale strategie om de gevestigde positie van Gazelle, Sparta en Batavus te doen wankelen.

Louwman Exclusive | Cases Sumedia en Mobility
Case Louwman Exclusive
3

Louwman Exclusive

Louwman Exclusive is uniek in automotive landschap. Uniek in het aanbod auto’s uit de...

Louwman Exclusive is uniek in automotive landschap. Uniek in het aanbod auto’s uit de buitencategorie, maar vooral uniek in het niveau van hospitality naar haar klanten. Op het nieuwe digitale platform worden gebruikers op hun wenken bediend. 

1
Case Harman Kardon

Harman Kardon

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige AV-producten zelf kunnen testen. 

2
Case Pegasus

Pegasus

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale strategie om de gevestigde positie van Gazelle, Sparta en Batavus te doen wankelen.

3
Case Louwman Exclusive

Louwman Exclusive

Louwman Exclusive is uniek in automotive landschap. Uniek in het aanbod auto’s uit de buitencategorie, maar vooral uniek in het niveau van hospitality naar haar klanten. Op het nieuwe digitale platform worden gebruikers op hun wenken bediend. 

Ontdek meer

Opdrachtgevers waar wij trots op zijn

Onze klantrelaties staan bij ons hoog in het vaandel. Daarom hebben veel van onze klanten al jaren een professionele samenwerking met ons opgebouwd.

Logo KLM
Logo Louwman Exclusive
Logo NAKD
Logo Zelfstroom
Logo Wonder Weeks
Logo Pegasus
Logo Open Makelaars
Logo Somerset Capital Partners
Logo Oei, ik groei
Logo EAU
Logo De Graaf & Cornelissen
Logo Dynamis
Logo Dutch GP
Logo Bear
35665e8b-799c-497e-ba3f-1decec03c1af

Opdrachtgevers waar wij trots op zijn

Onze klantrelaties staan bij ons hoog in het vaandel. Daarom hebben veel van onze klanten al jaren een professionele samenwerking met ons opgebouwd.

35665e8b-799c-497e-ba3f-1decec03c1af-e1680270590531
asset-17
asset-19
asset-20
asset-21
asset-28
asset-27
asset-30
asset-29
asset-32
asset-31
logo1

Meer weten over onze expertises en aanpak?

Neem contact met ons op. Onze experts vertellen je er graag alles over.

Vrijblijvend gesprek plannen

Ik hoor graag hoe ik u kan helpen!

Schermafbeelding 2023-04-06 om 14.55.15
Afspraak maken?

Ons salesteam staat voor je klaar


"*" geeft vereiste velden aan