SuperFOIL isolatiefolie wordt al 15 jaar exclusief op de Nederlandse markt gebracht door onze partner VoRa Trading. De producten onderscheiden zich door hun robuuste kwaliteit, het montagegemak voor de bouwprofessional én de hoge isolatiewaarde. Jarenlang gingen Cees en Jolanda (de eigenaren van VoRa Trading) zelf ‘de boer op’ en brachten zij hun folies hoogstpersoonlijk bij dakdekkers, rietdekkers en andere bouwbedrijven. Maar met de duidelijke ambitie om binnen enkele jaren marktleider te worden, klopten zij 5 jaar geleden bij ons aan om een sterk e-commerce platform te laten bouwen. 

In het kort


  • Er zijn twee webshops ontwikkeld; eentje voor de B2C markt en eentje voor de B2B markt. 
  • Sinds de ontwikkeling van het eerste e-commerce platform is SuperFOIL een digitale marketing partner met wie we jaarlijks groeidoelstellingen afstemmen. 
  • Door de inzet van onze integrale methodiek (strategie – marketing – design – development) hebben we in 2022 een omzetstijging van ruim 85% gerealiseerd. 
  • We ondersteunen SuperFOIL óók met maatwerk DTP-werkzaamheden als beursstands, brochures, autobelettering en kleding. 
DSC00950

Ferdinand LamHead of Creative

Het See, Think, Do, Care-model (een variant op het oude AIDA-model) is een belangrijk hulpmiddel om de behoefte van de doelgroep in verschillende fases inzichtelijk te maken. Door voor iedere fase een gerichte marketingstrategie te ontwikkelen, spreek je potentiële klanten op de juiste manier aan en vergroot je de kans op een conversie.

Ferdinand LamHead of Creative

Een onafhankelijk e-commerce platform voor iedere doelgroep

De bouwsector is een verzameling van ervaren bouwprofessionals, ZZP’ers en doe-het-zelvers. Dat vraagt om een doelgroepspecifieke benadering. Door zowel een e-commerce platform te ontwikkelen voor ‘de kleine afnemer’ (lees: de ZZP’er en de doe-het-zelver) als voor ‘de serieuze bouwpartners’, kunnen we niet alleen een consistente marketingstrategie voeren, we kunnen de beide platforms 100% inrichten op de informatiebehoefte en het bestelgedrag van gebruikers. 

Beide platforms worden voortdurend geoptimaliseerd. Zo zijn er A/B tests ingesteld voor o.a. de advertentiecampagnes, het bestelproces en de achterliggende marketing automation flows. De resultaten hiervan delen we maandelijks met de opdrachtgever, waarna we de optimalisaties direct doorvoeren. 

E-commerce platform voor ZZP’er en doe-het-zelver: www.isolatiefolie.nl

E-commerce platform voor Bouwpartners: www.superfoil.nl 

Expertises ( 7 )

DSC08325
seizoensgebonden consumentenbehoeften
Young professionals meeting around a table
Pegasus | Sumedia
Sumedia | Design & Concepting
DSC08263
DSC00991
DSC01108

Performance marketing om uitdagende KPI’s te behalen.

Een sterk platform neerzetten is stap één, om binnen een aantal jaren marktleider te worden zijn vooral ook een gedegen digitale marketingstrategie en activerende KPI’s nodig. Samen met de opdrachtgever bepalen we jaarlijks een nieuw omzetdoel, als stip op de horizon. Vervolgens werken we een doordacht plan uit waarin we laten zien hoe onze performance marketing disciplines SEA, SEO, Social Advertising en Marketing Automation elkaar versterken en ieder afzonderlijk bijdragen aan de omzetdoelstellingen. Daarbij is het See, Think, Do, Care-model van Google altijd leidend.

Een integrale methodiek om SuperFOIL te laten groeien

Als business development agency hebben we vanzelfsprekend alle digitale disciplines in huis. Onze integrale methodiek, waarbij we alle relevante expertises (strategie, performance marketing, design en development) in de juiste volgorde aanhaken, stelt ons in staat razendsnel campagnes te lanceren, uitdagende doelstellingen te behalen en de merken SuperFOIL en Isolatiefolie.nl te laten groeien. 

De voortgang, werkzaamheden en resultaten van de verschillende digitale kanalen van beide e-commerce platforms worden realtime gevisualiseerd en gemonitord in een gebruiksvriendelijk Google Dashboard en zijn zo altijd en overal inzichtelijk voor de opdrachtgever.  

Een e-commerce omzetstijging van 85% in één jaar tijd

Er zijn veel aanbieders van isolatie die hun omzet zien stijgen. De energieprijzen zijn hoog, de huizenprijzen ook en er ligt een mooie overheidssubsidie klaar voor huiseigenaren die besluiten hun huis te isoleren. 

Maar om in één jaar een omzetstijging van liefst 85% te realiseren op een e-commerce platform in een hyperconcurrerende markt, is enkel het resultaat van een sterke digitale strategie (lees: investeren in de juiste digitale kanalen en het inzetten en ontwikkelen van onze expertise binnen deze kanalen) én een sterke samenwerking met de opdrachtgever. 

 

Case studies

Swipe om te ontdekken

Ontdek meer
Close-up Of Succulents On Table On Outdoor Lounge At Restaurant
Case Harman Kardon
1

Harman Kardon

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige...

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige AV-producten zelf kunnen testen. 

Dutch GP | Sumedia en Events
Case Dutch GP
2

Dutch GP

De impact van de terugkeer van de Formule 1 op Circuit Zandvoort op de Nederlandse racefan is ongekend. Als trouwe pa...

De impact van de terugkeer van de Formule 1 op Circuit Zandvoort op de Nederlandse racefan is ongekend. Als trouwe partner van de Heineken Dutch Grand Prix hebben we een razendsnel platform ontwikkeld dat deze #OrangeMadness ook digitaal krachtig overbrengt.

Pegasus | Sumedia en Product
Case Pegasus
3

Pegasus

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale st...

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale strategie om de gevestigde positie van Gazelle, Sparta en Batavus te doen wankelen.

1
Case Harman Kardon

Harman Kardon

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige AV-producten zelf kunnen testen. 

2
Case Dutch GP

Dutch GP

De impact van de terugkeer van de Formule 1 op Circuit Zandvoort op de Nederlandse racefan is ongekend. Als trouwe partner van de Heineken Dutch Grand Prix hebben we een razendsnel platform ontwikkeld dat deze #OrangeMadness ook digitaal krachtig overbrengt.

3
Case Pegasus

Pegasus

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale strategie om de gevestigde positie van Gazelle, Sparta en Batavus te doen wankelen.

Ontdek meer

Meer weten over onze expertises en aanpak?

Neem contact met ons op. Onze experts vertellen je er graag alles over.

Vrijblijvend gesprek plannen

Ik hoor graag hoe ik u kan helpen!

DSC06390-Enhanced-NR
Afspraak maken?

Ons salesteam staat voor je klaar


"*" indicates required fields

Gratis consult van Sumedia

Wil je een gratis consult waarbij we de prestaties van jouw website onder de loep nemen? Of onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om jouw merk beter in de markt te zetten? Laat dan hieronder jouw gegevens achter en we nemen contact met je voor een afspraak.

Dennis
Dennis Overbeek

Sales Manager


"*" indicates required fields