Kids Vakantiegids is het grootste vakantieplatform voor families in Nederland. Het team verzamelt iedere dag het meest kindvriendelijke aanbod van honderden touroperators met als doel om gezinnen te helpen bij het vinden van de best passende familievakantie. Als affiliate platform integreert de website vakanties vanuit andere organisaties op het eigen platform. Zo hoeven gezinnen zelf niet te zoeken bij de verschillende aanbieders, maar hebben ze één overzichtelijk platform met de best beoordeelde familievakanties. Om het platform extra status en autoriteit te geven, reikt Kids Vakantiegids jaarlijks de Kids Vakantiegids Awards uit. Een casebeschrijving over de volledige rebranding van het merk Kids Vakantiegids en de bouw van het grootste affiliate vakantieplatform voor families in Nederland. 

 

In het kort


  • Volledige rebranding van het merk Kids Vakantiegids (nieuw logo, nieuw beeldmerk en nieuwe huisstijl) als basis voor de realisatie van het nieuwe platform. 
  • Vastgelegd in een professionele brandguide, waarmee Kids Vakantiegids alle kaders m.b.t. de communicatie en visuele identiteit in één compact document heeft. 
  • Het nieuwe webdesign is volledig uitgewerkt in een prototype, waarna het ontwerp is onderworpen aan meerdere kritische user tests. 
  • Een innovatief performance platform geoptimaliseerd voor organische vindbaarheid met een professioneel dashboard dat data verzamelt en inzichtelijk maakt. 
DSC00805

Lars GroenewaldDesigner

Een brandguide is een beknopt document waarin alle regels en afspraken rondom het gebruik van een merk (in woord én beeld) staan omschreven.”

Lars GroenewaldDesigner

Volledige rebranding van het merk Kids Vakantiegids

Bij Kids Vakantiegids begrijpen ze goed dat een nieuwe positionering en nieuwe merkbelofte start met een grondige rebranding. Een frisse nieuwe visuele identiteit waarmee Kids Vakantiegids nóg beter aansluit bij de verwachtingen van de doelgroep en een sterke basis heeft voor een nieuw platform. De volledige rebranding is vastgelegd in een professionele brandguide waar het platform altijd op kan terugvallen als het gaat over de merkcommunicatie naar buiten. 

De rebranding van Kids Vakantiegids bestaat uit: 

  • Een nieuw logo
  • Een nieuw beeldmerk
  • Een nieuwe huisstijl (kleuren, vormen en lettertypen)

Expertisis ( 7 )

Sumedia en Leisure
seizoensgebonden consumentenbehoeften
Young professionals meeting around a table
Pegasus | Sumedia
Sumedia | Design & Concepting
DSC08263
DSC00991
DSC01109-2

Een volwaardig prototype om user tests uit te voeren

Op basis van de nieuwe visuele identiteit én uitgebreide analyse van de doelgroep en de gebruikersbehoeften, zijn we gestart met het uittekenen van de eerste wireframes. Om het nieuwe platform al in de conceptfase te kunnen toetsen bij de doelgroep, zijn alle pagina’s uitgewerkt in een volwaardig prototype. Een prototype is een volledig uitgewerkte visuele weergave, waarin het webdesign, de animaties én de functionaliteiten reeds zichtbaar zijn. 

Gebruikers krijgen met een prototype een realistisch beeld van het uiteindelijke eindresultaat en kunnen zo waardevolle feedback geven over de functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid.

Een datagedreven platform om relevant te zijn én te blijven

De missie van Kids Vakantiegids was vanaf het eerste moment duidelijk: het grootste affiliate platform in de reisbranche worden voor familievakanties. Een missie die alleen kon worden nagestreefd met de realisatie van een multifunctioneel reisplatform. Een overzichtelijke omgeving met slimme functionaliteiten die de gebruiker direct voorziet van de juiste informatie. 

Enkele mooie features die gerealiseerd zijn: 

  • Een volledig ingebouwde review module.
  • Het platform is volledig meetbaar gemaakt om bezoekersgedrag te verzamelen.
  • Deze data wordt automatisch in een dashboard gevisualiseerd.
  • Alle pagina’s zijn (technisch) geoptimaliseerd voor SEO.
  • Een flexibel CMS waarmee Kids Vakantiegids de volledige regie over alle content op het platform heeft. 

Kortom: een platform dat de handvatten biedt om de grootste aanbieder van familiereizen te zijn én te blijven.

Case studies

Swipe om te ontdekken

Ontdek meer
Close-up Of Succulents On Table On Outdoor Lounge At Restaurant
Case Harman Kardon
1

Harman Kardon

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige...

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige AV-producten zelf kunnen testen. 

Dutch GP | Sumedia en Events
Case Dutch GP
2

Dutch GP

De impact van de terugkeer van de Formule 1 op Circuit Zandvoort op de Nederlandse racefan is ongekend. Als trouwe pa...

De impact van de terugkeer van de Formule 1 op Circuit Zandvoort op de Nederlandse racefan is ongekend. Als trouwe partner van de Heineken Dutch Grand Prix hebben we een razendsnel platform ontwikkeld dat deze #OrangeMadness ook digitaal krachtig overbrengt.

Pegasus | Sumedia en Product
Case Pegasus
3

Pegasus

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale st...

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale strategie om de gevestigde positie van Gazelle, Sparta en Batavus te doen wankelen.

1
Case Harman Kardon

Harman Kardon

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige AV-producten zelf kunnen testen. 

2
Case Dutch GP

Dutch GP

De impact van de terugkeer van de Formule 1 op Circuit Zandvoort op de Nederlandse racefan is ongekend. Als trouwe partner van de Heineken Dutch Grand Prix hebben we een razendsnel platform ontwikkeld dat deze #OrangeMadness ook digitaal krachtig overbrengt.

3
Case Pegasus

Pegasus

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale strategie om de gevestigde positie van Gazelle, Sparta en Batavus te doen wankelen.

Ontdek meer

Meer weten over onze expertises en aanpak?

Neem contact met ons op. Onze experts vertellen je er graag alles over.

Vrijblijvend gesprek plannen

Ik hoor graag hoe ik u kan helpen!

DSC06390-Enhanced-NR
Afspraak maken?

Ons salesteam staat voor je klaar


"*" indicates required fields

Gratis consult van Sumedia

Wil je een gratis consult waarbij we de prestaties van jouw website onder de loep nemen? Of onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om jouw merk beter in de markt te zetten? Laat dan hieronder jouw gegevens achter en we nemen contact met je voor een afspraak.

Dennis
Dennis Overbeek

Sales Manager


"*" indicates required fields