Social Media is een belangrijk kanaal voor de online marketingstrategie van veel organisaties. Sociale media kanalen bieden organisaties de mogelijkheid om direct en laagdrempelig in contact te komen met klanten en volgers. Door platformen als Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest, TikTok of LinkedIn te gebruiken, kan je merkbekendheid vergroten, kun je producten en diensten onder de aandacht brengen en het gesprek met volgers aangaan. Niet alleen kom je op deze manier dicht bij je doelgroep, de platformen bieden de mogelijkheid om een volwaardige merkbeleving neer te zetten. Zakelijke social media accounts zijn dan ook een cruciaal verlengstuk van je merk. Wanneer social media marketing strategisch wordt ingezet geeft het je merkbeleving een extra dimensie.

In het kort


  • Sociale media kanalen bieden organisaties de mogelijkheid om direct en laagdrempelig in contact te komen met klanten en volgers.
  • Het juist inzetten van Social Media Marketing kan resulteren in een verhoogde naamsbekendheid, meer engagement met de doelgroep en het verhogen van het aantal conversies.
  • Wanneer Social Media Marketing strategisch wordt ingezet geeft het je merkbeleving een extra dimensie.
  • Het belangrijk om te begrijpen welk platform het beste past bij de doelgroep en om de juiste tone-of-voice te gebruiken in de communicatie uitingen.
Over Sumedia | Marketing & Performance | Sumedia

Dieuwertje SpijkerAllround Marketeer

“Hoewel social media platformen steeds meer op elkaar gaan lijken en uitgroeien tot zoekmachines, zijn er wezenlijke verschillen. Daarom is het belangrijk om te begrijpen welk platform het beste past bij de doelgroep en om de juiste tone-of-voice te gebruiken in de communicatie uitingen.”

Dieuwertje SpijkerAllround Marketeer

Succesvolle social media strategie

Een succesvolle social media strategie begint bij het in kaart brengen van de doelgroep. Wie zijn jouw persona’s en op welk platform bevinden zij zich voornamelijk? En sluit jouw content wel aan op de verwachting van de doelgroep van het platform? Hoewel social media platformen steeds meer op elkaar gaan lijken en uitgroeien tot zoekmachines, zijn er wezenlijke verschillen. Daarom is het belangrijk om te begrijpen welk platform het beste past bij de doelgroep en om de juiste tone-of-voice te gebruiken in de communicatie uitingen. Afhankelijk van in welke fase van de customer journey de doelgroep zich bevindt, passen we de content aan op de behoeften. Zo kan social media marketing zich focussen op naamsbekendheid van, en betrokkenheid bij je merk of product. Maar ook voor leadgeneratie en als direct verkoopkanaal kunnen social media platformen worden ingezet.

 

Organisch & Gesponsord

Om succesvol te zijn in social media marketing is het belangrijk om een strategie te hebben en consistent te zijn in het plaatsen van content. Naast het met regelmaat plaatsen van organische posts is het ook mogelijk om betaalde advertentiecampagnes te draaien. In vergelijking met andere marketingkanalen zijn social media platformen relatief goedkoop, zeer effectief en goed meetbaar. Budgetten kunnen kleinschalig worden ingezet en doelgroeptargeting kan zeer gedetailleerd worden ingesteld waardoor het voor iedereen mogelijk is om al met een klein budget te adverteren.

Analyseren & Optimaliseren

Onze aanpak begint altijd met een gedegen strategie en doelgroepanalyse. Op basis daarvan ontwikkelen wij een social media strategie en bijbehorende content die aansluiten bij jouw doelgroep en jouw merkverhaal. Denk bijvoorbeeld aan Instagram Stories, LinkedIn advertenties, YouTube video’s en Facebook posts. We testen meerdere varianten van de copy en visuals om te kijken welke content het beste aanslaat bij de doelgroep. Vervolgens analyseren we de data om de strategie verder te verfijnen en te verbeteren. Onze aanpak is gericht op het behalen van resultaten, daarom monitoren wij continu de prestaties van onze social media activiteiten en sturen wij actief bij waar nodig. Zo zorgen wij ervoor dat jouw boodschap op de juiste manier wordt overgebracht en dat jouw doelgroep wordt geëngageerd.

 

Opdrachtgevers waar wij trots op zijn

Onze klantrelaties staan bij ons hoog in het vaandel. Daarom hebben veel van onze klanten al jaren een professionele samenwerking met ons opgebouwd.

Logo KLM
Logo Louwman Exclusive
Logo NAKD
Logo Zelfstroom
Logo Wonder Weeks
Logo Pegasus
Logo Open Makelaars
Logo Somerset Capital Partners
Logo Oei, ik groei
Logo EAU
Logo De Graaf & Cornelissen
Logo Dynamis
Logo Dutch GP
Logo Bear
35665e8b-799c-497e-ba3f-1decec03c1af

Meer weten over onze expertises en aanpak?

Neem contact met ons op. Onze experts vertellen je er graag alles over.

Vrijblijvend gesprek plannen

Ik hoor graag hoe ik u kan helpen!

Sales
Afspraak maken?

Ons salesteam staat voor je klaar


"*" indicates required fields

Gratis consult van Sumedia

Wil je een gratis consult waarbij we de prestaties van jouw website onder de loep nemen? Of onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om jouw merk beter in de markt te zetten? Laat dan hieronder jouw gegevens achter en we nemen contact met je voor een afspraak.

Dennis
Dennis Overbeek

Sales Manager


"*" indicates required fields