WALL is gegroeid van een muzieklabel dat sterk verbonden was aan de naam Afrojack naar een sterke en onafhankelijke artist development organisatie. WALL is uniek in de entertainment industrie, maar mist de krachtige, internationaal geladen positionering die daarbij past. Een positionering die WALL de volwassenheid geeft om op eigen benen te staan en past bij de vernieuwende visie op het ontwikkelen van talent.

In het kort


  • Een volledig merkidentiteit traject waarin we het volledige merk opnieuw hebben opgetuigd en ingevuld. 
  • Een doorvertaling van de merkidentiteit naar een nieuwe visuele identiteit; een nieuw logo en nieuwe huisstijl. 
  • We ontwikkelden een opvallende lanceringsvideo voor de social kanalen van WALL, bestaande uit video en animaties  rondom de nieuwe visuele identiteit. 
  • De volledige nieuwe stijl is inclusief merkidentiteit vertaald naar een heldere brand guide die volledig aansluit bij het karakter van WALL Recordings. 
DSC00950

Ferdinand LamHead of Creative

Waarom een nieuwe merkidentiteit? De merkidentiteit brengt organisaties terug naar de absolute essentie van hun merk. Alleen zo kun je je merk op een juiste en duurzame manier positioneren.” 

Ferdinand LamHead of Creative

Een nieuwe merkidentiteit voor WALL Recordings

Om een treffende nieuwe visuele identiteit te ontwikkelen, moet je terug naar de essentie van je merk. Door te starten met twee uitgebreide merkidentiteit sessies en het uitwerken van een volledig nieuwe merkidentiteit document, werd duidelijk waar WALL Recordings voor staat, welk doel ze dienen en wat de kraakheldere belofte is: 

WALL – Guiding creative ambition. Optimizing artist potential.

Een belangrijk naslagwerk dat verder bestaat uit: 

  • Beschrijving van de merkessentie 
  • Beschrijving van het merkkarakter
  • Beschrijving van de merkstrategie
  • Een set van inspirerende kern- en merkwaarden
  • Merk archetype: CREATOR
  • Een duidelijke Tone-of-voice

Expertises ( 3 )

Wall Recordings | Sumedia
seizoensgebonden consumentenbehoeften
Pegasus | Sumedia
Sumedia | Design & Concepting

Een nieuwe visuele identiteit vastgelegd in een brandguide

De nieuw opgetuigde merkidentiteit (het nieuwe DNA en merkkarakter van WALL), het logo, beeldmerk en de nieuwe huisstijl zijn opgenomen in een volledig nieuwe brandguide. Een document dat van de eerste tot de laatste pagina betekenis geeft aan de nieuwe identiteit van WALL: A true and colorful Creator Brand. Een document dat voor WALL altijd en overal als leidraad dient in de communicatie naar buiten. In kaders, in kleur, in fontgebruik en in tone-of-voice. 

Een lanceringsvideo om WALL aan de wereld te presenteren

Met bijna 90.000 volgers, was Instagram hét aangewezen platform om het nieuwe merk WALL aan de wereld te presenteren. Naast de nieuwe visuele identiteit en een brandguide, ontwikkelden we zodoende ook een sterke en opvallende lanceringsvideo voor de socials van WALL. De video laat goed zien hoe het oude beeldmerk transformeert naar het nieuwe kleurrijke logo en maakt direct visueel zichtbaar hoe dit logo het merk WALL Recordings op vernieuwende wijze representeert.  

Bekijk de lanceringsvideo op het Instagram account van WALL Recordings. 

 

A young businesswoman is working at the coffee shop.

“Een tijd geleden hebben we intern besloten dat het merk WALL een refresh nodig had. De laatste maanden hebben we samen hard gewerkt aan een nieuwe visuele identiteit van ons merk. Een frisse start voor ons allemaal en onze creators. We zijn bijzonder enthousiast en trots om het nieuwe WALL aan de wereld te laten zien.” 

 

Rose van Tongeren

Chief Operating Officer WALL Recordings

Case studies

Swipe om te ontdekken

Ontdek meer
Close-up Of Succulents On Table On Outdoor Lounge At Restaurant
Case Harman Kardon
1

Harman Kardon

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige...

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige AV-producten zelf kunnen testen. 

Pegasus | Sumedia en Product
Case Pegasus
2

Pegasus

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale st...

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale strategie om de gevestigde positie van Gazelle, Sparta en Batavus te doen wankelen.

Louwman Exclusive | Cases Sumedia en Mobility
Case Louwman Exclusive
3

Louwman Exclusive

Louwman Exclusive is uniek in automotive landschap. Uniek in het aanbod auto’s uit de...

Louwman Exclusive is uniek in automotive landschap. Uniek in het aanbod auto’s uit de buitencategorie, maar vooral uniek in het niveau van hospitality naar haar klanten. Op het nieuwe digitale platform worden gebruikers op hun wenken bediend. 

1
Case Harman Kardon

Harman Kardon

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige AV-producten zelf kunnen testen. 

2
Case Pegasus

Pegasus

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale strategie om de gevestigde positie van Gazelle, Sparta en Batavus te doen wankelen.

3
Case Louwman Exclusive

Louwman Exclusive

Louwman Exclusive is uniek in automotive landschap. Uniek in het aanbod auto’s uit de buitencategorie, maar vooral uniek in het niveau van hospitality naar haar klanten. Op het nieuwe digitale platform worden gebruikers op hun wenken bediend. 

Ontdek meer

Meer weten over onze expertises en aanpak?

Neem contact met ons op. Onze experts vertellen je er graag alles over.

Vrijblijvend gesprek plannen

Ik hoor graag hoe ik u kan helpen!

Schermafbeelding 2023-04-06 om 14.55.15
Afspraak maken?

Ons salesteam staat voor je klaar


"*" geeft vereiste velden aan