Drieklomp Makelaars & Rentmeesters is al decennia lang een gerenommeerde, zo niet dé gerenommeerde naam als het gaat om bijzonder wonen in het exclusieve segment. Van luxueuze villa’s tot prachtige landhuizen en riante paardenhouderijen. En daar wil iedereen graag bij horen. De makelaars dragen met trots de naam Drieklomp en verkopers scheppen op als hun bij Drieklomp in de etalage staat. Dat niet alles gebaseerd is op status en glorie, bleek wel toen Drieklomp de wens voor een vernieuwende makelaarswebsite met alle mogelijke slimme automatiseringen bij ons neerlegde.

In het kort


  • Een volledig merkidentiteit traject waarin we het volledige merk Drieklomp opnieuw hebben opgetuigd en ingevuld. 
  • Een doorvertaling van de merkidentiteit naar een concept webdesign met alle pagina’s verwerkt in een prototype.
  • Een nieuwe website die direct het gevoel van exclusiviteit, luxe en zorg communiceert en beschikt over diverse slimme API-koppelingen. 
  • De website is voorzien van een veelvoud aan (subtiele) animaties en visuele uitingen zonder verlies van performance.
DSC00950

Ferdinand LamHead of Creative

Waarom een nieuwe merkidentiteit? De merkidentiteit brengt organisaties terug naar de absolute essentie van hun merk. Alleen zo kun je je merk op een juiste en duurzame manier positioneren.” 

Ferdinand LamHead of Creative

Terug naar de essentie van het merk Drieklomp

Om Drieklomp Makelaars & Rentmeesters opnieuw te positioneren en een sterke basis te ontwikkelen voor de nieuwe visuele identiteit en het nieuwe webdesign, zijn we samen met een delegatie van de opdrachtgever teruggegaan naar de essentie van het merk Drieklomp. Na twee uitgebreide merkidentiteit sessies en het uitwerken van een volledig nieuwe merkidentiteit document, staat zwart op wit waar Drieklomp Makelaars & Rentmeesters voor staat en welk doel ze dienen. 

Een merkidentiteit document bestaat verder uit: 

  • Beschrijving van de merkessentie 
  • Beschrijving van het merkkarakter
  • Beschrijving van de merkstrategie
  • Een set van inspirerende kern- en merkwaarden
  • Merk archetype: HERO
  • Een duidelijke Tone-of-voice

Expertises ( 6 )

Drieklomp Makelaars en Rentmeesters | Sumedia en Makelaars
seizoensgebonden consumentenbehoeften
Pegasus | Sumedia
Sumedia | Design & Concepting
DSC08263
DSC00991
DSC01109-2

Een prototype met uitwerking van alle pagina’s en functionaliteiten

Op basis van het nieuwe merkidentiteit document, de uitgewerkte user flows en user stories, zijn de eerste wireframes van de nieuwe website op papier gezet. Bij het visualiseren van de structuur en pagina’s is bewust gekozen voor een diep donkergroene kleurstelling. Een kleur die haarfijn past bij de merkkarakter van Drieklomp en waarmee direct een gevoel van exclusiviteit, luxe en totale zorg gecommuniceerd wordt. 

Om de nauw betrokken opdrachtgever mee te nemen in alle gemaakte keuzes, zijn alle pagina’s eerst uitgewerkt in een prototype. 

 

Slimme koppelingen voor automatisering en leadgeneratie

In het prototype waren alle functionaliteiten en webanimaties voor Drieklomp reeds zichtbaar. Maar de echte intelligentie en automatisering is in de developmentfase geïntegreerd. Zo zorgt de slimme zoekfunctie ervoor dat je altijd binnen een enkele kliks zoekt wat je vindt en maken de intuïtieve API-koppelingen met o.a. RealWorks het mogelijk om woningaanbod, agenda’s en dossiers automatisch te koppelen en nieuwe leads direct op te volgen. 

Door de website zo ‘lean’ mogelijk te bouwen (lees: zo min mogelijk data te verwerken), is het mogelijk een veelvoud aan animaties en schermvullend beeldmateriaal toe te passen, zonder enig verlies van performance.

Case studies

Swipe om te ontdekken

Ontdek meer
Close-up Of Succulents On Table On Outdoor Lounge At Restaurant
Case Harman Kardon
1

Harman Kardon

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige...

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige AV-producten zelf kunnen testen. 

Dutch GP | Sumedia en Events
Case Dutch GP
2

Dutch GP

De impact van de terugkeer van de Formule 1 op Circuit Zandvoort op de Nederlandse racefan is ongekend. Als trouwe pa...

De impact van de terugkeer van de Formule 1 op Circuit Zandvoort op de Nederlandse racefan is ongekend. Als trouwe partner van de Heineken Dutch Grand Prix hebben we een razendsnel platform ontwikkeld dat deze #OrangeMadness ook digitaal krachtig overbrengt.

Pegasus | Sumedia en Product
Case Pegasus
3

Pegasus

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale st...

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale strategie om de gevestigde positie van Gazelle, Sparta en Batavus te doen wankelen.

1
Case Harman Kardon

Harman Kardon

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige AV-producten zelf kunnen testen. 

2
Case Dutch GP

Dutch GP

De impact van de terugkeer van de Formule 1 op Circuit Zandvoort op de Nederlandse racefan is ongekend. Als trouwe partner van de Heineken Dutch Grand Prix hebben we een razendsnel platform ontwikkeld dat deze #OrangeMadness ook digitaal krachtig overbrengt.

3
Case Pegasus

Pegasus

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale strategie om de gevestigde positie van Gazelle, Sparta en Batavus te doen wankelen.

Ontdek meer

Meer weten over onze expertises en aanpak?

Neem contact met ons op. Onze experts vertellen je er graag alles over.

Vrijblijvend gesprek plannen

Ik hoor graag hoe ik u kan helpen!

Sales
Afspraak maken?

Ons salesteam staat voor je klaar


"*" indicates required fields

Gratis consult van Sumedia

Wil je een gratis consult waarbij we de prestaties van jouw website onder de loep nemen? Of onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om jouw merk beter in de markt te zetten? Laat dan hieronder jouw gegevens achter en we nemen contact met je voor een afspraak.

Dennis
Dennis Overbeek

Sales Manager


"*" indicates required fields