Met tientallen jaren ervaring in de brillenwereld waren de mensen achter BrilOnline ervan overtuigd dat het oriëntatieproces naar een nieuwe bril hoofdzakelijk online plaatsvindt. Kunnen we een digitaal platform ontwikkelen waarop consumenten al voordat ze een opticien bezoeken weten in welke bril ze geïnteresseerd zijn? En kunnen we onze dienst zó inzetten dat aangesloten opticiens op de hoogte zijn van een potentiële klant en zo de kans op een verkoop kunnen vergroten?

In het kort


  • Brilonline.com is een digitale paskamer met keuze uit honderden verschillende monturen van topmerken als Guess, Marc O’Polo en Vingino.  
  • Je kunt eenvoudig een foto van jezelf uploaden om direct te zien of een montuur past bij jouw gezicht of niet. 
  • Op basis van Artificial Intelligence (face recognition) wordt het montuur direct optimaal geplaatst op het gezicht van de geuploade foto of het geselecteerde model. 
  • De digitale paskamer wordt inmiddels door BrilOnline als losse module aangeboden aan 200+ moderne brillenzaken. 
DSC08278

Gydo VerbeekFront-end Developer

”Je ziet dat design, naast al haar andere krachten, ook een sterk strategische instrument is bij de aanpak van maatschappelijke uitdagingen.”

Gydo VerbeekFront-end Developer

Een realistisch beeld van het montuur op je gezicht

De digitale paskamer. Een slimme move in een tijd waarin vrije tijd schaars is en winkelbezoek afneemt. Maar ook een grote uitdaging om een intuïtieve omgeving te creëren die probleemloos werkt en waarom je een realistisch beeld krijgt van het montuur in combinatie met je eigen gezicht. Slaag je daar niet in, dan zorg je direct voor negatieve houding van de bezoeker ten opzichte van je product en vervalt je relevantie binnen e-commerce volledig. 

Met uiterste precisie in de ontwikkeling en de hulp van Artificial Intelligence schrikt de module niet af, maar geeft een betrouwbaar beeld van de bril die je past. 

Expertises ( 5 )

Brilonline | Sumedia
Young professionals meeting around a table
Pegasus | Sumedia
Sumedia | Design & Concepting
DSC08263
DSC00991

Een intuïtieve paservaring door face recognition

Die digitale paskamer is ontwikkeld als applicatie en vervolgens zorgvuldig omgezet naar een widget. Een widget is een losstaande tool waarop je verschillende filters kunt toepassen die vervolgens realtime verwerkt worden en zichtbaar zijn. Binnen de widget is face recognition (AI) toegepast om ervoor te zorgen dat de bril altijd op de juiste plaats op het gezicht geplaatst wordt. Face recognition gebruikt herkenningspunten zoals je ogen, voorhoofd en neus en plaatst de bril zo optimaal op je gezicht. 

 

Gebruikte technieken: Vue, Cloudinary, JavaScript

 

De BrilOnline tool bij 200+ opticiens in Nederland

Een sterk staaltje development dat niet onopgemerkt is gebleven. Want doordat de gerealiseerde widget middels code op een externe website kan worden gezet, wordt de tool inmiddels gebruikt op de website van meer dan 200 opticiens in Nederland. 

 

Bovendien levert het BrilOnline een mooie hoeveel direct sales en doorgestuurde reserveringen naar de aangesloten opticiens op. 

Case studies

Swipe om te ontdekken

Ontdek meer
Close-up Of Succulents On Table On Outdoor Lounge At Restaurant
Case Harman Kardon
1

Harman Kardon

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige...

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige AV-producten zelf kunnen testen. 

Pegasus | Sumedia en Product
Case Pegasus
2

Pegasus

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale st...

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale strategie om de gevestigde positie van Gazelle, Sparta en Batavus te doen wankelen.

Louwman Exclusive | Cases Sumedia en Mobility
Case Louwman Exclusive
3

Louwman Exclusive

Louwman Exclusive is uniek in automotive landschap. Uniek in het aanbod auto’s uit de...

Louwman Exclusive is uniek in automotive landschap. Uniek in het aanbod auto’s uit de buitencategorie, maar vooral uniek in het niveau van hospitality naar haar klanten. Op het nieuwe digitale platform worden gebruikers op hun wenken bediend. 

1
Case Harman Kardon

Harman Kardon

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige AV-producten zelf kunnen testen. 

2
Case Pegasus

Pegasus

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale strategie om de gevestigde positie van Gazelle, Sparta en Batavus te doen wankelen.

3
Case Louwman Exclusive

Louwman Exclusive

Louwman Exclusive is uniek in automotive landschap. Uniek in het aanbod auto’s uit de buitencategorie, maar vooral uniek in het niveau van hospitality naar haar klanten. Op het nieuwe digitale platform worden gebruikers op hun wenken bediend. 

Ontdek meer

Meer weten over onze expertises en aanpak?

Neem contact met ons op. Onze experts vertellen je er graag alles over.

Vrijblijvend gesprek plannen

Ik hoor graag hoe ik u kan helpen!

Schermafbeelding 2023-04-06 om 14.55.15
Afspraak maken?

Ons salesteam staat voor je klaar


"*" geeft vereiste velden aan