DLP Capital helpt investeerders om een maximaal rendement te halen uit hun beleggingen. DLP heeft een aantal grote fondsen opgezet (hoofdzakelijk gericht op vastgoed) waarmee het bedrijf bovendien maatschappelijk impact kan maken. Omdat de ambities van het Amerikaanse bedrijf hoger reiken dan de hoogste berg – en de bestaande huisstijl en versnipperde propositie niet langer matchten met de manier waarop DLP Capital zich aan invloedrijke investeerders wil presenteren, ging het merk DLP Capital volledig op de schop. Een casebeschrijving over een nieuwe benchmark in de investment industrie en de keuze voor een Nederlands bureau boven gerenommeerde digital agencies uit New York.

In het kort


  • Door onze ruime ervaring met investeringsmaatschappijen en vernieuwende opvattingen over digital design, werden we verkozen boven gerenommeerde agencies in New York.
  • Een volwaardige rebranding (inclusief brandguide) waarmee DLP Capital alle kaders voor een consistente merkcommunicatie in één compact document heeft.
  • Een stevig investors platform dat 6 verschillende websites op intuïtieve wijze heeft samengevoegd tot één centrale marketplace.
  • Een website met een een focus op functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid, dankzij volledig uitgewerkte user flows, user stories en wireframes in de conceptfase.
DSC01109-2

Jesse de HaardtData-analist

”De navigatiestructuur van je website laat in één overzicht zien welke pagina’s en informatie je website bevat. Door een duidelijke hiërarchie toe te passen, creëer je logica en gebruiksgemak voor de gebruiker. ”

Jesse de HaardtData-analist

Een nieuwe propositie en visuele identiteit voor DLP Capital

De professionals van DLP Capital begrijpen goed dat een sterk investors platform vraagt om een betrouwbare merkpropositie en consistente merkcommunicatie. Om die hoge standaard zowel online als offline te kunnen waarborgen, hebben we samen met de opdrachtgever een volledig rebranding traject doorlopen.

Een traject dat bestond uit een beknopt merkidentiteit traject en de vertaling naar een nieuw logo, nieuw beeldmerk en nieuwe visuele identiteit (o.a. kleuren, vormen en lettertypen). Vastgelegd in een professionele brandguide, waarin alle regels en afspraken rondom het gebruik van een merk (in woord én beeld) helder staan omschreven.

Een sterke basis voor een baanbrekende nieuwe structuur

Door de functionele wensen van de opdrachtgever schematisch in kaart te brengen én daarnaast verschillende user flows en user stories uit te schrijven, lag er een sterke basis voor de wireframes. Wireframes die als geraamte van de website letterlijk de structuur bepalen en pas toetsing bij alle stakeholders in de Verenigde Staten zijn omgezet in een eerste visuele vertaling: het concept design.

De grootste uitdaging hierbij was om de versnipperde dienstverlening van DLP Capital, verdeeld over 6 verschillende websites, te integreren op één platform met één logische navigatiestructuur.

Expertises ( 7 )

DSC00850
seizoensgebonden consumentenbehoeften
Young professionals meeting around a table
Pegasus | Sumedia
Sumedia | Design & Concepting
DSC08263
DSC00991
Marketing & Performance | Sumedia

Vloeiende customer journeys op basis van user flows en user stories

De nieuw ontwikkelde (visuele) identiteit komt in iedere pagina op de nieuwe website terug. Door de vernieuwende positionering, de focus op community building én door DLP Capital als zakelijke investeringsmaatschappij een persoonlijk gezicht te geven, zet het bedrijf écht een nieuwe standaard in de investeringsbranche. 

 

Mooie features die verder gerealiseerd zijn: 

  • Een internationaal bekend CMS met volledige regie over content voor de opdrachtgever.
  • De mogelijkheid eenvoudig zelf pagina’s te bouwen met flexibele contentblokken.
  • Optimale meetbaarheid door de hele website dankzij Google Tag Manager. 
  • Realtime monitoring en visualisatie van website data in een gebruiksvriendelijk Google Dashboard. 

Case studies

Swipe om te ontdekken

Ontdek meer
Close-up Of Succulents On Table On Outdoor Lounge At Restaurant
Case Harman Kardon
1

Harman Kardon

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige...

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige AV-producten zelf kunnen testen. 

Dutch GP | Sumedia en Events
Case Dutch GP
2

Dutch GP

De impact van de terugkeer van de Formule 1 op Circuit Zandvoort op de Nederlandse racefan is ongekend. Als trouwe pa...

De impact van de terugkeer van de Formule 1 op Circuit Zandvoort op de Nederlandse racefan is ongekend. Als trouwe partner van de Heineken Dutch Grand Prix hebben we een razendsnel platform ontwikkeld dat deze #OrangeMadness ook digitaal krachtig overbrengt.

Pegasus | Sumedia en Product
Case Pegasus
3

Pegasus

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale st...

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale strategie om de gevestigde positie van Gazelle, Sparta en Batavus te doen wankelen.

1
Case Harman Kardon

Harman Kardon

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige AV-producten zelf kunnen testen. 

2
Case Dutch GP

Dutch GP

De impact van de terugkeer van de Formule 1 op Circuit Zandvoort op de Nederlandse racefan is ongekend. Als trouwe partner van de Heineken Dutch Grand Prix hebben we een razendsnel platform ontwikkeld dat deze #OrangeMadness ook digitaal krachtig overbrengt.

3
Case Pegasus

Pegasus

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale strategie om de gevestigde positie van Gazelle, Sparta en Batavus te doen wankelen.

Ontdek meer

Meer weten over onze expertises en aanpak?

Neem contact met ons op. Onze experts vertellen je er graag alles over.

Vrijblijvend gesprek plannen

Ik hoor graag hoe ik u kan helpen!

DSC06390-Enhanced-NR
Afspraak maken?

Ons salesteam staat voor je klaar


"*" indicates required fields

Gratis consult van Sumedia

Wil je een gratis consult waarbij we de prestaties van jouw website onder de loep nemen? Of onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om jouw merk beter in de markt te zetten? Laat dan hieronder jouw gegevens achter en we nemen contact met je voor een afspraak.

Dennis
Dennis Overbeek

Sales Manager


"*" indicates required fields