Antea Group zet zich in voor een mooie, gezonde en bereikbare leefomgeving voor onszelf én de generaties na ons. Digitaal biedt Antea een uitgebreid kennisplatform met thema’s, sectoren, projecten en diensten. In 8 verschillende landen, wat betekent dat de informatie en communicatie op ieder platform anders is. Wens van de opdrachtgever was dan ook om een krachtig platform te ontwikkelen met een overzichtelijke structuur waarbinnen op flexibele wijze nieuwe componenten kunnen worden toegevoegd op basis van de wensen van 8 verschillende landen en stakeholders.

In het kort


  • Gedurende het traject zijn de wensen en behoeften van de 8 stakeholders van begin tot eind leidend geweest en gerealiseerd. 
  • Door in de ontwerpfase te starten met het uitschrijven van user flows en user stories, hadden we een krachtige basis voor het uitwerken van het concept en de wireframes.
  • Het nieuwe platform is bijzonder gebruiksvriendelijk en beschikt over een optimale structuur met bijbehorende zoekfunctionaliteit.
  • Conform de three-click-rule hebben bezoekers van Antea Group alle informatie binnen handbereik. 
Antea Group | Sumedia

Lars GroenewaldDigital Designer

“User flows zijn schematische weergaven van alle touchpoints, beslissingen en acties die een gebruiker ondergaat als hij de website bezoekt. User stories beschrijven het type gebruiker en het doel waarmee deze gebruiker de website bezoekt. Door beide gedetailleerd uit te werken, krijg je een volledig beeld van alle pagina’s en functionaliteiten die de website moet bevatten.” 

Lars GroenewaldDigital Designer

Vloeiende navigatie door 28.000 pagina’s aan informatie

Waar de ingenieurs van Antea Group de uitdaging hebben om over iedere bebouwde vierkante meter na te denken, lag de focus bij dit project op het aanbrengen van structuur in de enorme informatievoorziening. 28.000 pagina’s aan thema’s, diensten, kennisartikelen en onderzoeksrapporten. 

Door eerst user flows en user stories uit te schrijven, lag er een sterke en goed onderbouwde basis voor de wireframes. Wireframes die als geraamte van de website letterlijk de structuur bepalen en pas na grondige user tests en toetsing bij alle 8 stakeholders zijn omgezet in een eerste visuele vertaling: het concept design. 

Expertises ( 6 )

Antea Group | Sumedia
seizoensgebonden consumentenbehoeften
Young professionals meeting around a table
DSC00802
DSC08263
DSC00991
DSC01108

Customer journeys op basis van landspecifiek zoekgedrag

De nieuwe structuur en het flexibele achterliggende Content Management Systeem ‘Smart CMS’ (gebaseerd op gebruiksvriendelijkheid van WordPress) maakt het bovendien mogelijk voor de verschillende landen om een frontpage te kiezen die het beste past bij hun business line. Ze kunnen zo eenvoudig eigen customer journeys en user flows creëren. Nauwkeurig afgestemd op de behoeften en het zoekgedrag van gebruikers in dat specifieke land. 

Een Content Management Systeem (afgekort CMS) is de beheeromgeving van een website. Vaak is een CMS een webapplicatie waarop gebruikers eenvoudig en zonder veel technische kennis documenten en gegevens op de website kunnen plaatsen.

Altijd en overal binnen 3 klikken toegang

Dat de informatie overload toch heeft geresulteerd in een vloeiende user experience is een prestatie van formaat. Conform de three-click-rule, die zegt dat gebruikers iedere taak binnen 3 clicks moeten kunnen uitvoeren, hebben bezoekers van Antea Group alle informatie binnen handbereik. Ongeacht waar ze naar op zoek zijn en in welk land zij op dat moment actief zijn. 

De intelligente zoekfunctionaliteit, die een zoekopdracht direct structureert in resultaten per ‘dienst’, ‘project’, ‘nieuws’ of ‘anders’ draagt hier zeker aan bij. 

 

Antea Group | Sumedia

“Sumedia denkt goed mee met de klant en draagt proactief oplossingen aan die werken.”

Maaike Dijkstra

Adviseur marketing & communicatie - Antea Group

Case studies

Swipe om te ontdekken

Ontdek meer
Close-up Of Succulents On Table On Outdoor Lounge At Restaurant
Case Harman Kardon
1

Harman Kardon

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige...

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige AV-producten zelf kunnen testen. 

Pegasus | Sumedia en Product
Case Pegasus
2

Pegasus

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale st...

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale strategie om de gevestigde positie van Gazelle, Sparta en Batavus te doen wankelen.

Louwman Exclusive | Cases Sumedia en Mobility
Case Louwman Exclusive
3

Louwman Exclusive

Louwman Exclusive is uniek in automotive landschap. Uniek in het aanbod auto’s uit de...

Louwman Exclusive is uniek in automotive landschap. Uniek in het aanbod auto’s uit de buitencategorie, maar vooral uniek in het niveau van hospitality naar haar klanten. Op het nieuwe digitale platform worden gebruikers op hun wenken bediend. 

1
Case Harman Kardon

Harman Kardon

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige AV-producten zelf kunnen testen. 

2
Case Pegasus

Pegasus

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale strategie om de gevestigde positie van Gazelle, Sparta en Batavus te doen wankelen.

3
Case Louwman Exclusive

Louwman Exclusive

Louwman Exclusive is uniek in automotive landschap. Uniek in het aanbod auto’s uit de buitencategorie, maar vooral uniek in het niveau van hospitality naar haar klanten. Op het nieuwe digitale platform worden gebruikers op hun wenken bediend. 

Ontdek meer

Meer weten over onze expertises en aanpak?

Neem contact met ons op. Onze experts vertellen je er graag alles over.

Vrijblijvend gesprek plannen

Ik hoor graag hoe ik u kan helpen!

Schermafbeelding 2023-04-06 om 14.55.15
Afspraak maken?

Ons salesteam staat voor je klaar


"*" geeft vereiste velden aan