De vraag van Vijfhart aan Sumedia

With an open mind

Dat de IT-branche enorm groeit en continu in ontwikkeling is merken ze bij Vijfhart dagelijks. Met een aanbod van meer dan 1000 cursussen en opleidingen zorgen ze ervoor dat ze met het nieuwste lesmateriaal van toegevoegde waarde zijn voor grote en kleine bedrijven. Het bedrijf heeft een gevestigde naam in de IT-branche en daar lag dan ook niet het probleem toen ze ons om hulp vroegen.

“Mensen kennen ons bedrijf en weten wat ze van ons kunnen verwachten, maar we willen klaar zijn voor de toekomst! Hoe pakken we dit aan?” Met die vraag gingen wij aan de slag.

In vier sprints van twee weken zorgden we voor een volledige rebranding van het merk, een nieuwe website en de totale communicatie rondom deze veranderingen.

Een van de uitdagingen binnen dit project zat hem in het interne CRM-systeem waarmee al jaren wordt gewerkt. Dit CRM-systeem is de kracht van de organisatie en mocht absoluut niet ten ondergaan aan de nieuwe website. Ons doel was daarom om een website te bouwen met de nieuwste technologieën en applicaties, maar die ook kon samenwerken met het huidige interne systeem van onze klant. En dat is gelukt! “Ook op de nieuwe website kunnen we alle content accuraat houden vanuit een systeem en komen alle aanmeldingen binnen op dezelfde plek. Dit was een echte must om het voor ons intern beheersbaar te houden”, aldus Bastiaan Janssen, directeur Vijfhart.

Alles voor de klant
De nieuwe website stond live, de rebranding hebben we doorgevoerd en de communicatie omtrent de veranderingen verliep vlekkeloos. Tijd voor de volgende stap: het testen van het gedrag van de bezoekers op de nieuwe website met tools zoals Hotjar en Google Analytics.

Twee weken lang analyseerden we het bezoekersgedrag. Aan de hand van deze analyses formuleerden we concrete en pragmatische verbeterpunten voor een vijfde sprint die in het teken stond van de klant: “Wat valt er op aan vijfhart 2.0 en hoe kunnen we het nog beter maken”. We verbeterden de zoekfunctie op de website, zorgden voor een optimale laadsnelheid van zowel de mobiele- als de desktopversie en voerden nog een aantal conversieoptimalisatie punten door.

Het resultaat?

Een website die klaar is voor de toekomst, kan communiceren met het interne CRM-systeem van de opdrachtgever en waar klanten een optimaal gebruiksgemak ervaren. En dit is niet het einde van onze samenwerkingen met Vijfhart. Maandelijks analyseren we het bezoekersgedrag, de conversies en de resultaten van marketingactiviteiten door middel van Google Analytics, Google Tag Manager, SEMrush en Hotjar. Want klaar zijn voor de toekomst ben je alleen als je in beweging blijft en weet wat er op je website gebeurt!

  • Gallery item
  • Gallery item
  • Gallery item
  • Gallery item
Geïnteresseerd in één van onze diensten?

Neem dan contact op met Arthur onze Project King!

Arthur-hdr-white

Projects

Made with passion