De vraag van Oei, ik Groei! aan Sumedia

With an open mind

Oei, ik groei! is al 25 jaar het meest bekende en betrouwbare merk op gebied van
de mentale ontwikkeling van een baby. Haar naamsbekendheid is groot en 4 op de 5 moeders heeft het boek Oei, ik groei!. Niet alleen in Nederland maar wereldwijd is The Wonder Weeks een gevestigd merk. De Nederlandse website, met meer dan 200.000 unieke bezoekers per maand, de apps en de boeken hebben jarenlang het imago ‘betrouwbaar’ en ‘degelijk’ gedragen. Naast betrouwbaar en degelijk wil Oei, ik groei! nu ook ‘vernieuwend’ en ‘van deze tijd’ toevoegen aan dit imago.

“Wij willen graag vernieuwen en met de tijd mee daarom kiezen we voor een nieuwe branding door Sumedia!” aldus Xaviera Plas, Eigenaresse van Oei, ik groei!

Online en offline communicatie

Onze opdracht? Een compleet nieuwe corporate branding realiseren voor zowel de digitale als de offline communicatie.

De rebranding van de online producten van Oei, ik groei!, bestond uit de website, app en e-cursussen. We ontwikkelden een nieuw ontwerp voor alle kanalen. De offline communicatie opdracht bestond uit de rebranding van de Oei, ik groei! boekenreeks.

Onze Agile werkwijze

In vier sprints van twee weken realiseerden wij met onze Agile werkwijze de totale rebranding van Oei, ik groei!.

We zijn gestart met een uitgebreide Kick Off. Bij de Kick Off kwamen onze medewerkers vanuit de betrokken disciplines binnen Sumedia en de opdrachtgever samen. Samen maakten we een benchmark, bepaalden we de kernwaarden en gingen we van start.

Een uitgebreide doelgroepanalyse gaf optimaal inzicht in de gebruikers van de website. Door het uitvoeren van een kwalitatieve en kwantitatieve doelgroepanalyse, bleken er een tweetal persona’s te definiëren. Door middel van mobile prototyping kwamen we tot het meest ideale mobiele design. In dit design hebben we extra focus gelegd op de visuele weergave op tablet en mobiel.

Door te werk te gaan met de SCRUM methode werd er een actieve samenwerking aangegaan. Bij elke stap in het proces hebben we Oei, ik groei! betrokken. Bij zowel de analyse als het design, het prototype, de ontwikkeling en de afronding van het proces. Hierdoor konden we een eindresultaat opleveren welke exact in lijn stond met de verwachting.

Het resultaat?

We hebben de scope van het project afgerond, binnen de afgesproken recources en tijd. Zeer belangrijk binnen onze Agile werkwijze. Daarnaast heeft Oei, ik groei! ons gevraagd om mee te denken over de corporate branding van The Wonder Weeks en de bijbehorende online communicatie. Over ‘creating meaningful things’ gesproken!

  • Gallery item
  • Gallery item
  • Gallery item
  • Gallery item
  • Gallery item
Geïnteresseerd in één van onze diensten?

Neem dan contact op met Arthur onze Project King!

Arthur-hdr-white

Projects

Made with passion