De vraag van KLM aan Sumedia

With an open mind

In 2004 fuseerden KLM en Air France tot het samenwerkingsverband AIR FRANCE KLM. Deze fusie resulteerde in Europa’s leidende luchtvaartgroep die twee krachtige merknamen met elkaar verbindt. De twee luchtvaartmaatschappijen werken samen op het gebied van drie kernactiviteiten: passagiersvervoer, vrachtvervoer en vliegtuigonderhoud. Daarbij bewaren ze elk hun eigen identiteit. In Nederland vormt KLM de kern van de KLM Groep, die verder bestaat uit KLM Cityhopper, transavia.com en Martinair. Dankzij ambitie en een beleid dat is gericht op duurzame innovatie, bekleedt KLM een leidende positie binnen de luchtvaartsector, een positie die de onderneming in staat stelt betrouwbare operaties en klantgerichte producten te bieden. Met ruim 480.000 werknemers is Air France KLM één van de grootste werkgevers van Europa.

Ontwikkel een gebruiksvriendelijk en innovatief blog dat een zeer hoog aantal bezoekers iedere dag voorziet van al het nieuws rondom KLM. Stel daarbij de tablet centraal.

Realisatie

Begonnen werd met een uitgebreide analyse van de huidige situatie om tot een gedegen profiel van de doelgroep te komen. Marketing denken in optima forma. Het profiel vormde vervolgens de leidraad voor de te behalen doelstellingen.

KLM maakt gebruik van bloggers die allen een eigen profiel, management-account en inlogcode hebben. Sumedia heeft in nauwe samenwerking met KLM heel wat stappen gezet in de doorontwikkeling van dit nieuwe platform. Onlangs heeft er een intercontinentale uitbreiding plaatsgevonden voor de Aziatische markt.

Een dergelijke uitbreiding vraagt niet alleen om know how van de markt, maar ook van de verschillende culturen, gebruiken en landen. Sumedia heeft een eigen social media plug-in ontwikkeld die alle posts inlaadt op de pagina. Dit maximaliseert zowel de interactiviteit als het bereik; een belangrijke doelstelling van KLM.

Resultaat

Een innovatief en geheel nieuw platform dat in enkele maanden gegroeid is naar ruim 9,3 miljoen bloggers vanuit de hele wereld. Prachtige beelden wisselen af met unieke reisbestemmingen, tips, do’s and don’ts en waardevolle adviezen. Daarmee bracht Sumedia een bijzonder klantgericht product van KLM tot stand. Over ‘creating meaningful things’ gesproken!

Deliverables

  • Branding
  • CSM systeem
  • Consultancy
  • Design
  • Development
  • Google
  • Optimalisatie
  • Mobile
  • Storytelling
  • Tooling
  • Video
  • Realisatie en integratie
  • Gallery item
  • Gallery item
Geïnteresseerd in één van onze diensten?

Neem dan contact op met Karen onze Project Queen!

karen2

Projects

Made with passion