De vraag van Amsterdam City Swim aan Sumedia

With an open mind

Amsterdam City Swim (ACS), het Amsterdamse zwemevent om geld te genereren voor onderzoek en bekendheid voor de spierziekte ALS, groeit! Op het gebied van donaties, deelnemers en bekendheid. Dit vertaalt zich ook in een steeds groter online bereik. En dat betekent dat er meer en meer traffic op de website komt. Het is daarom van groot belang dat het systeem optimaal werkt en dat aanmeldingen en donaties 24/7 verwerkt kunnen worden.

Een op maat webapplicatie

Reden voor ACS om ons, voor het derde jaar op rij, opnieuw te vragen om mee te denken over hoe we de vele aanvragen en inschrijvingen zo goed mogelijk kunnen faciliteren.
Een systeem dat met gemak 800 inschrijvingen tegelijkertijd aan kan, en dit allemaal gelijktijdig kan verwerken. En in de twee weken voorafgaand aan het event, bijna een donatie per minuut moet kunnen verwerken. Maar bovenal moet deze applicatie intern makkelijk te gebruiken zijn. Stabiliteit en het aankunnen van zeer hoge traffic is een vereiste.

Een opdracht als deze is ons op het lijf geschreven en sluit naadloos aan bij onze missie: creating meaningful things!

We willen niet verdrinken in de vele bezoekersaantallen

We ontwikkelden voor ACS een technisch hoogwaardige webapplicatie die voldoet aan alle wensen en mogelijkheden voor bezoekers en gebruikers van dit platform. Het systeem is inzetbaar voor meerdere landen en meerdere jaren. Het systeem is één op één toegespitst op alle wensen en volledig door ACS te bedienen, zonder continu ons als mediabureau te hoeven vragen dingen aan te passen.

Ongeveer een kwart van de totale opbrengsten van ACS dragen bij aan de totale opbrengst voor de stichting ALS. De modules die wij als Sumedia hebben gemaakt dragen dus bij aan het feit dat er meer omzet wordt gerealiseerd voor dit goede doel. We hebben ons, naast de hoofdvraag, dan ook gefocust op de vraag; hoe krijgen we meer donaties voor ACS?

We hebben er volgens de SCRUM werkwijze drie sprints van twee weken over gedaan om dit platform op te zetten.

Onze Product Owner heeft samen met ACS en de bijbehorende disciplines binnen Sumedia, user stories opgesteld. Daarna hebben we alle user stories omgezet in issues, tasks en subtasks voor betreffende afdelingen. En hebben we op SCRUM werkwijze, met het hele team, een passend resultaat afgeleverd.

Het resultaat?

“We zijn zeer tevreden met de webapplicatie en hebben er veel vertrouwen in dat de livegang op 6 maart een succes zal zijn!” aldus Kristel Strikkers, ACS.

We houden je op de hoogte over de livegang!

Deliverables

  • Branding
  • CSM systeem
  • Consultancy
  • Design
  • Development
  • Google
  • Optimalisatie
  • Mobile
  • Storytelling
  • Tooling
  • Video realisatie en integratie
  • Gallery item
  • Gallery item
  • Gallery item
  • Gallery item
  • Gallery item
Geïnteresseerd in één van onze diensten?

Neem dan contact op met Arthur onze Project King!

Arthur-hdr-white

Projects

Made with passion